Jakość powietrza i wody stają się coraz ważniejsze dla przemysłu żeglugowego i żeglarskiego. Jako jeden z czynników działań mających na celu zmniejszenie zanieczyszczeń gromadzonych w wyniku spalania paliw kopalnych, Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO -International Maritime Organization) ogłosiła niedawno, że Komitet Ochrony Morskiej (MEPC – Maritime Protection Committee) wyraził zgodę na wdrożenie proponowanego 0,50% zawartości siarki w w paliwach żeglugowych z dniem 1 stycznia 2020 r. Jest to znaczne zmniejszenie z obecnego poziomu 3,50%, który obowiązywał od 2012 r. W obszarach kontroli emisji siarki (ECA – Emission Control Areas) limit siarki pozostaje na poziomie 0,10% ustanowiony w 2015 r. (m.in. akwen Morza Bałtyckiego, Morza Północnego i Kanału La Manche).
W UE obowiązują nowe wymagania dotyczące statków o pojemności brutto 5000 w celu monitorowania i raportowania emisji dwutlenku węgla(CO2), zużycia paliwa i transportu ładunu. Statki tego rozmiaru stanowią 55% wszystkich statków zawijających do portów UE i 90% związanych z nimi emisji. Wymogi te są częścią wysiłku zmierzającego do zwiększenia redukcji gazów cieplarnianych i kontroli emisji w celu uczynienia transportu bardziej przyjaznym dla środowiska.
Rozporządzenie (UE) 757/2015 w sprawie monitorowania, sprawozdawczości i weryfikacji emisji dwutlenku węgla w transporcie morskim zobowiązuje przedsiębiorstwa do przedstawienia programu monitorowania, w tym metody wybranej do monitorowania emisji do dnia 31 sierpnia 2017 r. Począwszy od 1 stycznia 2018 r. firmy będą zobowiązane monitorować emisje z danych statków. Zawartość siarki w paliwach zmniejsza ich wartości grzewcze i zwiększa ich zawartość CO2 z co przyczynia się do pogłębiania efektu cieplarnianego. Używanie paliwa o niższej zawartości siarki i sprawdzenie jej koncentracji może stanowić część programu redukcji emisji.
Porty będą korzystać z różnych środków kontroli m.in. wymagania międzynarodowych certyfikatów IAPP (Air Pollution Prevention), pobierania próbek weryfikacyjnych z paliwa na pokładzie i innych środków nadzoru.
Badania pokładowe siarki są prostym, niezawodnym i niedrogim sposobem zapewnienia zgodności z dyrektywą siarkową umożliwiając w ten sposób unikanie opóźnień, grzywien, sankcji, konfiskaty statku lub innych kar.
W zakresie urządzeń umożliwiających badanie siarki w paliwach oferujemy m.in. spektrometr Lab-X3500
Analizator fluorescencji rentgenowskiej z dyspersją energii (EDXRF) firmy Oxford Instruments (Hitachi Hitech Group) stosowany jest przez sektor Oil & Gaz od ponad 25 lat w badaniach zawartości siarki. Spektrometr Lab-X jest doceniany globalnie przez producentów i laboratoria ze względu na jego niezawodność, stabilność, wytrzymałość i prostotę użytkowania.
Jako dystrybutor Lab-X3500 na terenie Polski chcielibyśmy zwrócić uwagę, że w Polsce wiele laboratoriów korzysta z tego urządzenia od wielu lat. Dowodzi to jego wiarygodności oraz niezawodności.
Nasza firma PCB Service jest autoryzowanym przedstawicielem producenta Oxford Instruments (Hitachi Hitech Group) nie tylko w zakresie sprzedaży tego urządzenia ale również jego serwisu (certyfikat szkoleń).
Lab-X3500 kluczowe cechy:
Spełnia normy ISO 8754, IP 336, ASTM D4294
Uzyskuje wyniki w minutach. Drukuje raporty.
Nie wymaga użycia gazów czy specjalnych narzędzi
Konstrukcja chroni przed uszkodzeniami czy wyciekiem płynnych próbek
Zapewnia automatyczną stabilizację urządzenia w celu zapewnienia wiarygodnych rezultatów
Zajmuje niewiele miejsca nie wymaga użycia zewnętrznego komputera
Na próbce wykonywane badania są nieniszczące, próbkę po badaniu można wykorzystać w dalszych badaniach weryfikujących lub spornych
Możliwa kalibracja fabryczna z użyciem certyfikowanych, potwierdzonych standardów
Więcej informacji o spektrometrze Lab-X3500 znajdą Państwo na naszej stronie www
https://pcb.com.pl/xrf-spektrometry-stacjonarne/lab-x3500-.html
Krótką prezentację funkcjonalności Lab-X3500 prezentuje również poniższy filmik: